Având înregistrate 161 de ore (am făcut literalmente totul) cred că este momentul potrivit să-mi exprim opinia despre joc.
Aș dori să vă reamintesc că am jucat și FFVII Original din 1997.
POZITIVE:
1) În sfârșit, ne îndepărtăm de prima parte liniară și adoptăm o abordare mai JRPG! Lumea jocului este încântătoare. Vegetația, munții și orașele sunt atât de frumoase încât te vor împinge să explorezi. Acest lucru este, desigur, contribuit de aspectul vizual care este uimitor, deși există o ușoară neclaritate în anumite puncte (nu foarte vizibilă, dar dacă ești atent o vei observa) pe care sper să fie rezolvată în următoarele actualizări (mai ales în performanță).
2) Mi-a plăcut foarte mult povestea (chiar dacă o știam) și satisface atât jucătorii care au experimentat Originalul, cât și pe cei care nu l-au jucat. Vorbind despre o poveste care durează în jur de 40-50 de ore (în funcție de cât de mult te implici în restul conținutului secundar). Povestea începe imediat după evenimentele din Remake. Originalul avea zone optionale, care puteau fi ușor trecute cu vederea. În Rebirth, totul este important și își ia timpul necesar pentru a dezvolta atât universul jocului, cât și personajele.
3) Personajele sunt din nou bine scrise. Evoluția și relația dintre ele, experiențele și dorințele lor sunt atât de bine realizate încât nu poți să nu te atașezi de ele. Desigur, nu pot să nu menționez că au reușit să sublinieze și să acorde timp personajelor optionale din FFVII Original, făcându-le importante pentru poveste!
4) Conținutul secundar al jocului este foarte decent! Are puțin din toate, cum ar fi lupte (găsești monștri pe tot harta, chiar și șefi, și îi învingi), misiuni adiționale (unele sunt repetitive, dar implică o evoluție în relația dintre personaje), MULTIPLE mini-jocuri [Queens Blood (un joc de cărți, poate cel mai captivant mini-joc), Cursele Chocobo, sală de sport, etc.]. În plus, jocul urmează rețeta clasică de a merge la o turn și de a descoperi toate marcajele de pe hartă. Poate fi clișeu, dar lumea jocului te absoarbe și te împinge să le completezi.
5) Muzica din Rebirth este UIMITOARE. Continuă cu același motiv și este incredibil de detaliată în fiecare scenă și luptă pe care jucătorul le experimentează. Implementarea frumoasă a pieselor OG și nu pot să nu menționez noile piese pe care le-au adăugat. Pentru a înțelege nivelul de detaliu, într-o parte a jocului, au făcut o combinație de piese care sunt complet diferite în ceea ce privește melodia, și nu numai că sună plăcut la ureche, dar te atinge emoțional.
6) Gameplay-ul continuă să fie impresionant ca în primul joc cu adăugiri minime, dar și îmbunătățiri la rețeta deja de succes. Alternările și exploziile sunt atât de captivante încât nu obosești deloc! În luptele cu șefii, avem o mai mare varietate și cu o magnifică scară, care în combinație cu coloana sonoră, duce totul un pas mai departe. Cei care au jucat Remake-ul nu vor fi dezamăgiți!
7) Nu mă așteptam la asta și merită menționat. Vibrațiile și sunetele în dualsense sunt foarte bine executate (aproape).
8) Jocul are mult conținut endgame (comparativ cu Remake-ul). De fapt, este mai dificil, dar descoperi tactici diferite și (rupte) pe care nu le-ai mai văzut înainte.
NEGATIVE:
1) Din punct de vedere narativ, jocul are unele imperfecțiuni. Unul dintre ele este că se schimbă brusc (de la o bătălie epică trece la ceva complet aleatoriu), dar pot să-l justific pentru că aceasta este filozofia JRPG-urilor.
De asemenea, nu consider că linia temporală este o adiție pozitivă. Da, ele se completează, dar în același timp confundă atât jucătorii vechi, cât și pe cei noi. Vom ajunge într-un punct în care universul FFVII va deveni Kingdom Hearts.
În cele din urmă, nu mi-a plăcut execuția anumitor scene din OG în Rebirth. Ceea ce vreau să spun este că nu sunt genul care să ceară o copie-adevărată.
Ca jucător vechi, mi-au plăcut schimbările prin care au trecut punctele cheie, dar nu cred că reflectă în totalitate sentimentul OG-ului. Noii jucători care vor experimenta jocul de la început nu vor fi deranjați, dar jucătorii vechi s-ar putea simți puțin amărăciune.
2) Uneori, designul lumii este prost realizat. Când te afli într-o lume deschisă și vrei să mergi într-un loc specific, nu ți se oferă doar o opțiune, ci multe. Aici, de multe ori am fost obligat să fac cercuri fără niciun motiv. Să-ți dau un exemplu.
În Rebirth ai un chocobo care te ajută să te deplasezi și nu numai (să urci etc etc). Mă aflu la 3-5 metri deasupra solului și montura nu voia să sară, în ciuda faptului că este un pasăre, și a trebuit să fac cercuri. Aș putea să sar de pe o munte, să zicem, dar aici nu are sens.
3) Misiunile secundare sunt repetitive. Poate că îți oferă ceva diferit la final, dar până ajungi acolo faci aproape aceleași lucruri care te obosesc.
4) Mini-jocurile, deși foarte frumoase ca idee, au o dificultate teribilă (nu toate), fie pentru că IA este inexplicabil de dificilă, fie pentru că comenzile sunt proaste.
5) Jocul are prea multă vorbărie (m-a deranjat în principal în conținutul secundar). Da, este un JRPG, dar încearcă să faci această verbosenie interesantă.
CONCLUZIE:
Merită FFVII REBIRTH ca o continuare? DA! Este superior primului joc! Cei dintre voi care ați jucat Remake-ul și v-a plăcut, nu veți fi dezamăgiți. Dimpotrivă, pentru cei care nu le-a plăcut sau consideră primul joc mediocru, ar fi mai bine să nu se gândească o dată, ci de două ori înainte de achiziție. Estetica este aceeași, doar pe o scară mai mare.
M-am distrat foarte bine cu jocul și continuu să mă distrez, și nu regret niciun minut pentru orele pe care le-am dedicat. Unul dintre cele mai calitative refaceri / reimaginări!