A fost promovat ca o revoluție în jocuri pentru PS5 și noua generație de console. Dar, din păcate, deși iubesc seria încă de la primul joc de pe PS2 pe care l-am jucat încontinuu, realitatea este diferită.
Cu siguranță, este un platformer de acțiune distractiv care păstrează formula iubită a seriei intactă și așa cum o știm. Armele sunt variate și combinația lor poate duce la rezultate fantastice - jumătate din distracție constă în asta, ca întotdeauna.
Cu toate acestea, o parte la fel de importantă a fost întotdeauna protagoniștii: Ratchet și Clank. În Rift Apart, fără a dezvălui prea multe, să spunem doar că cei doi sunt separați și Ratchet trece prin joc cu un alt robot, în timp ce Clank însoțește noul protagonist, Rivet.
Din păcate, Rivet nu are timpul necesar să se dezvolte ca personaj, iar acest lucru afectează fluxul jocului - nu am fost la fel de interesat de ea cum am fost de Ratchet și nu a reușit să mă cucerească pe parcursul poveștii. În schimb, senzația pe care mi-a lăsat-o este că ea "fură" locul protagonistului pe care îl iubeam și preia cea mai mare parte a misiunilor, în timp ce "fură" și pe Clank. Așadar, umorul caracteristic al seriei nu este la fel de prezent, deoarece dialogurile dintre Ratchet și Clank sunt puține și nu sunt la fel de bine scrise ca în jocurile anterioare. Dacă jocul ar fi durat câteva ore în plus (mi-a luat doar 12), poate că mi-ar fi plăcut mai mult Rivet, dar sfârșitul a venit înainte să mă obișnuiesc cu ea.
În ceea ce privește fisurile, mecanismul nu este în niciun caz o revoluție. Practic, ele sunt extensii ale fiecărui nivel care se încarcă instantaneu, fără timp de așteptare. Ele nu sunt nici ceva ce există pretutindeni și pe care jucătorul îl activează la voință, nici ceva care durează mult (de obicei, o parte neglijabilă a fiecărui nivel este legată de fisuri). Deci da, grafica este frumoasă și ray tracing-ul este implementat excepțional (multe efecte, suprafețe strălucitoare, etc.), dar dacă le scoatem pe acestea, ar putea fi ușor un titlu pentru PS4 în ceea ce privește gameplay-ul.
Logica spune că Insomniac s-ar fi "grăbit" să-l lanseze devreme după lansarea PS5, în scopuri de demonstrație, așa că sper că în această generație vom primi un alt Ratchet & Clank cu îmbunătățiri reale în gameplay, o mai mare accentuare a duo-ului de protagoniști, întoarcerea umorului, dar și mai mult spațiu pentru a o cunoaște puțin mai bine pe Rivet. Știind Insomniac, sunt sigur că următorul joc din serie va fi uimitor.