Sentimentele pentru această bicicletă sunt mixte. Voi încerca să includ principalele avantaje și dezavantaje pentru oricine este interesat să o cumpere.
Avantaje:
1. Viteză. Traseele care înainte îmi luau 20 de minute pe jos, acum le pot face în 4 minute cu bicicleta. Economii incredibile de timp, mai ales dacă o folosești pentru a merge la serviciu. Descrierea spune că această bicicletă poate atinge 25 de kilometri pe oră, dar ajunge ușor la 30 de kilometri pe oră pe o șosea dreaptă, și chiar 40-42 de kilometri pe oră sau mai mult în coborâre (dar nu încercați asta).
2. Confort. Asistența la pedalare este magică. Cu doar două rotații și jumătate ale pedalelor, simți o împingere, ca și cum ai zbura. Mergi de una singură! Picioarele nu se obosesc ca pe o bicicletă obișnuită. Nu transpiri, nu te epuizezi fizic. Bicicleta se mișcă, iar tu trebuie doar să pedalezi ocazional pentru a menține asistența.
3. Urcări. Bicicleta are 5 niveluri de asistență. Poți urca ușor o pantă abruptă folosind doar nivelul 1 - ar trebui să încercați și celelalte 4. Doar pentru plimbările pe deal, merită fiecare euro. Oamenii mi-au spus asta și nu le-am crezut. Este o minune tehnologică care te lasă uimit de fiecare dată când urci o pantă lungă și dificilă în câteva secunde. Îți dorești să fii în fața unei pante!
4. Portabilitate. Se pliază atât de ușor. Nu ocupă mai mult spațiu în autobuz decât o valiză obișnuită cu roți. O poți lua peste tot. Este ușoară, în jur de 13 kilograme. Se încarcă într-o priză standard în doar câteva ore. O poți lua în vacanță și ai propriul tău taxi...
Dezavantaje:
1. Siguranță. Din păcate, riscul de accidente este FOARTE mare. Roțile sunt mici și delicate, deci dacă întâlnești o groapă, o piatră sau resturi pe drum, poți cădea ușor. Frânele sunt complet inadecvate, mai ales în coborâre. Le-aș descrie practic ca fiind inexistente. Nu recomand să mergi mai repede de 15 kilometri pe oră în coborâre. Dacă frânezi în coborâre cu o viteză de peste 20 de kilometri pe oră, fie că o faci foarte ușor sau puțin brusc, viața ta este în pericol. Este un dezavantaj FOARTE serios: această bicicletă este făcută pentru drumuri drepte sau plimbări pe deal pe drumuri cu trafic moderat. Nu o recomand nici măcar în glumă pe o autostradă. În coborâre, depinde de tine. Dacă ar avea roți de dimensiuni normale și frâne decente (frâne cu disc), i-aș da 5 stele. În special pentru siguranță, îi acord jumătate de stea.
2. Durata bateriei. Consider că distanța maximă anunțată de 70 de kilometri este complet utopică. Cu o încărcare completă, bicicleta poate merge 40 de kilometri, poate 50 în cel mai bun caz, dacă mergi exclusiv pe drumuri netede. Și mă refer la utilizarea intermitentă a asistenței și mereu la nivelul 1 al scării cu 5 niveluri. Dacă folosești asistența permanent și pe nivelul 5, am serioase îndoieli că va rezista 20 de kilometri cu o singură încărcare... Să fim sinceri. 70 de kilometri, pur și simplu NU.
3. Condițiile meteo și ale terenului. În condiții de ploaie, este exclus să mergi pe un drum ud cu aceste roți scurte și subțiri. De asemenea, drumurile murdare și în general drumurile neasfaltate nu sunt potrivite.
În ansamblu, această bicicletă mică este o soluție pentru călătorii scurte. Te ajută să economisești timp, bani și energie în oraș. Nu este destinată altor scopuri. Nici pentru distanțe lungi, nici pentru zone dificile, nici pentru sate cu drumuri denivelate, nici pentru autostrăzi, nici pentru sport, nici pentru curse de viteză. Dacă ai așteptări mici, te va satisface. Dacă căutați ceva mai mult, cu siguranță căutați o bicicletă cu roți mai mari și un sistem de frânare mai serios.
ACTUALIZARE. După 4 luni și cu odometrul arătând deja 500 km, trebuie să adaug:
-Frânele teribile încă vă limitează să atingeți viteze peste 30 km/h și de multe ori trebuie să mergeți cu o ușoară frână aplicată chiar și pe drumuri drepte, pentru a anticipa o frânare ușoară în cazul unui vehicul care se apropie. Înveți să mergi cu frâna aplicată constant.
-Cu utilizarea simplă a asistenței la 1/5, bateria rezistă maxim 20 km distanță, testat. Și spun asta ca o femeie care cântărește 42 kg. Pentru un bărbat care cântărește peste 70 kg, viteza 1 nu este suficientă. Trebuie să treceți la treapta a 4-a sau a 5-a pentru a obține o împingere, iar în acel moment, bateria rezistă mai puțin de 10 km pe încărcare. Dacă sunteți tentat de reclama care pretinde o autonomie de 70 km, credeți-mă, pentru o persoană cu greutate medie, 15 km este media.
-Se încarcă exact în 3,5 ore, complet. Nu mergeți nicăieri fără încărcător.
-Anvelopele trebuie umflate la fiecare două săptămâni, ca standard.
-Deși este făcută pentru asfalt și suprafețe plane, m-a dus fără probleme prin drumuri de pământ din Creta, teren accidentat, pante în sus și în jos, aici, la poalele Psiloritisului - și cine înțelege, înțelege.
-Riscul de accidente scade în timp. Dacă sunteți obișnuit cu o bicicletă convențională, vă ia o lună să vă adaptați, dar apoi o iubiți. Totul este o chestiune de adaptare.