Încărcătorul și întreținătorul de baterii CT5 este special conceput pentru încărcarea și întreținerea bateriilor în vehiculele cu sistem Start Stop.
Tehnologia Start Stop este foarte bună pentru mediu, dar poate solicita semnificativ bateria, mai ales dacă este vorba de o mașină mai veche.
Menținând bateria complet încărcată, puteți beneficia pe deplin de toate avantajele tehnologiei Start Stop, cum ar fi o eficiență mai bună a consumului de combustibil și emisii mai reduse de CO2. Dacă faceți doar călătorii scurte, folosiți CT5 Start Stop o dată pe lună pentru a menține bateria în condiții optime. Iar dacă plecați în vacanță, conectați pur și simplu încărcătorul la baterie pentru a vă asigura că mașina este gata de pornire când vă întoarceți.
Ce înseamnă că CTEK CT5 Start Stop este un încărcător de baterii?
Încărcătorul de baterii este folosit pentru a încărca bateria mașinii, asigurându-se că aceasta rămâne în stare bună și furnizează energia necesară pentru funcționarea sistemelor electrice și a motorului. Acest lucru este deosebit de important dacă mașina nu este folosită pentru perioade lungi de timp.
Prin urmare, nu poate fi folosit ca dispozitiv de pornire rapidă, deoarece are doar funcția de încărcare.
Tehnologie Inteligentă CTEK
Încărcătoarele CTEK utilizează tehnologie inteligentă pentru a se asigura că bateriile sunt încărcate în cel mai potrivit mod, maximizând durata lor de viață. Încărcătoarele de baterii CTEK reîntineresc, încarcă și întrețin toate tipurile de baterii pentru vehicule (Wet, Calcium, Gel, AGM și EFB).
Specificațiile sunt colectate de pe site-urile oficiale ale producătorilor. Te rugăm să verifici specificațiile înainte de a finaliza comanda. În cazul în care întâmpini probleme,
raportează aici.
Citind multele comentarii pozitive de aici, am decis să procedez cu achiziționarea CTEK-Start Stop. Bateria mea are 4 ani într-o mașină cu 7.500 km. Înainte de a utiliza încărcătorul, am măsurat-o cu un multimetru și avea 12,45V. În mașinile noi cu start-stop, bateriile sunt de un nou tip, mai puternice, și atunci când scad sub 90% (12,6V), față de cei 14V pe care îi au cele NOI... atunci sistemul start-stop nu funcționează, pentru a nu suprasolicita bateria. În prima zi, am încărcat-o timp de 8 ore, iar în a doua zi, timp de 10 ore, folosind un cablu de la tavan și conectându-l direct la borna pozitivă și la șasiul mașinii, fără a deconecta mașina. Indicațiile CTEK au arătat "încărcare" timp de cele 18 ore în care a fost în funcțiune! Am decis să deconectez mașina de la baterie și să o încarc în acest fel... În 10 ore, indicația a trecut la "îngrijire", ceea ce înseamnă că nu mai se încarcă și este în modul de întreținere. Scoțând încărcătorul din mașină, bateria a arătat 12,9V, iar a doua zi a revenit la 12,45V, care era tensiunea inițială. Am decis să îndepărtez complet bateria din mașină și să o încarc (?) pe balconul meu timp de 1,5 zile, cu același rezultat... adică, în 2 ore, a trecut de la "încărcare" la "îngrijire". Când am pus-o înapoi în mașină, era la 12,8V. În cazul meu, unde doream să ajungă cel puțin la 95% și să rămână acolo... nu a funcționat, iar achiziția mea a fost nereușită, deoarece am cheltuit 95€ când puteam să cumpăr pur și simplu una NOUĂ cu aceeași sumă de bani și să fiu bine timp de alți 4 ani. Nu o recomand.
ACTUALIZARE 19/08/2022
Deoarece am subestimat acest încărcător și acum, după vacanța de vară... am o opinie complet diferită. Mașina, după încărcările pe care le-am menționat mai sus, a funcționat perfect ca și cum aș fi înlocuit bateria uzată cu una nouă. Funcția start-stop a funcționat normal chiar dacă mașina a rămas nefolosită timp de 3-4 zile. Ridic evaluarea de la 2 la 5 stele, deoarece este una dintre cele mai bune achiziții pe care le-am făcut. Notă: Nu șterg prima recenzie în numele adevărului.