Nu am jucat niciun joc de la Tango Gameworks înainte. Ghostwire Tokyo a fost încercat prin încercarea PlayStation Plus Premium, iar în cele din urmă, am decis să-l cumpăr în format fizic pentru 20€.
După 46 de ore de joc, având făcut totul în joc, cred că este momentul perfect să scriu o scurtă recenzie.
Să începem cu ASPECTELE POZITIVE:
1) Jocul are un design vizual incredibil. Nu am văzut niciodată o reprezentare atât de detaliată a Tokyo-ului într-un joc video. Detaliile din magazine, iluminarea reclamelor, clădirile, parcurile și satele înconjurătoare fac jocul fermecător și frumos. Nu cred că există un utilizator care să nu aprecieze munca excelentă pe care dezvoltatorii au făcut-o cu grafica. În plus, designul personajelor este decent. În plus, jocul are loc într-un oraș care nu există. Toată lumea a dispărut, iar tu ești singurul care a supraviețuit, încercând să supraviețuiască. Transmite perfect sentimentul de singurătate!
2) Protagonistul principal a fost destul de sincer, la fel și personajele implicate în poveste. Împreună cu dublajul în limba japoneză, obții o experiență diferită. Recomand limba japoneză pentru că oferă o senzație diferită în comparație cu limba engleză.
3) Gameplay-ul este foarte distractiv. Deși este simplu și nu face nimic special, timpul trece plăcut, mai ales atunci când elimini inamicii și urci pe clădiri.
4) Povestea, deși nu impresionantă, este plăcută de urmărit. Durata sa este de maximum 12 ore.
5) Sunetul este uimitor.
6) Muzica decentă.
7) Are conținut secundar relativ bun. Colectezi obiecte, vânezi spirite pentru îmbunătățiri, aduni constant suflete și ajuți spiritele. Din păcate, are foarte puține misiuni secundare bune, dar cele care sunt bune sunt foarte bine realizate! (Misiunea mea preferată este cea care are loc în școală)
Acum să trecem la ASPECTELE NEGATIVE. Din păcate, după primele 2-3 ore, jocul nu încearcă să ofere nimic substanțial. Este mai mult un joc experimental pentru a vedea dacă merită să investești în el. Mai exact:
1) Povestea, deși începe foarte frumos, este destul de mediocră în mijloc. Are o narare mediocră și dezvoltare grabită a evenimentelor, unde, din păcate, nu oferă suficient timp pentru a da viață dezvoltării personajelor. Nu reușește să riște, iar cu gameplay-ul monoton, îți dă un sentiment de dezamăgire, dar și o mică speranță pentru ceva mai bun în viitor.
2) Gameplay-ul, deși foarte bun în concept, lipsește de adâncime în ceea ce privește mecanicile. Are idei foarte bune, cum ar fi utilizarea elementelor diferite, dar nu există un sentiment de adâncime, chiar dacă ești la nivel maxim. În plus, toate obiectele și armele pe care le folosești sunt date prea repede și în grabă, fără a-ți oferi timp să simți îmbunătățirile prin care ai trecut. (La fel se aplică și pentru armură)
3) Conținutul secundar al jocului are multă repetiție. Colectezi mii de suflete, le transferi în puncte specifice de pe hartă și aduni XP. Este distractiv, nu voi nega asta, dar este destul de monoton. La fel se întâmplă și cu misiunile secundare. Vorbești cu un spirit, te roagă să intri într-o clădire, să alungi un spirit rău și atât. Există și altele similare, în care repetiția este prezentă. Obiectele colectabile au puțină valoare. Există peste 100+ obiecte de colectat și transportat pentru a aduna XP (din fericire este opțional), dar nu au substanță.
4) Personajele nu își iau timpul să evolueze. După cum am menționat, totul se întâmplă atât de repede încât nu poți vedea scrisul clar.
Dacă aș putea descrie acest joc în particular, l-aș numi "DEMO". Are conținut cu care să te ocupi, orele necesare pentru a termina scenariul sunt ok, în comparație cu prețul său. Nu e rău, dar l-aș numi o oportunitate ratată. Au vrut să vadă cum va merge și, dacă există un răspuns, îl vor dezvolta.
Dacă vrei să joci un joc care nu este atât de înfricoșător, dar îți oferă senzația de "a fi singur într-un oraș mare în care toată lumea a dispărut", cred că merită să-l cumperi.