Achiziționat dintr-un magazin grec pentru 408 euro.
Îl am de aproximativ o lună acum, pentru utilizare în Microsoft Flight Simulator 2020 și DCS World (poate și pentru KSP 2 când va fi lansat).
În primul rând, este o cărămidă, cântărind în jur de 9 kg în total, deci țineți cont de asta dacă aveți nevoie să vi-l livreze acasă, chiar dacă sunteți relativ aproape.
Calitatea construcției oferă o primă impresie foarte bună și se simte solid în mână. Este în principal din metal, oferind o senzație de robustețe și durabilitate. Cu toate acestea, pe măsură ce mergem mai adânc în interior, construcția devine din ce în ce mai plastică. Părțile principale ale bazei și manetei sunt din plastic, chiar și piesa argintie care leagă joystick-ul de bază. Au existat cazuri în care joystick-ul s-a putut rupe în acea zonă, motiv pentru care există accesorii aftermarket disponibile online.
Joystick:
Joystick-ul are majoritatea butoanelor de care aveți nevoie pentru un avion de luptă, care este cel mai solicitant în ceea ce privește legarea tastelor, deoarece este o replică fidelă a joystick-ului și manetei A-10 Warthog și a joystick-ului F-16. În general, nu am nicio plângere în ceea ce privește butoanele. Sunt destul de ferme în comparație cu butoanele de pe alte HOTAS-uri sau orice alt controler, dar sunt proiectate în acest fel și își fac treaba. Unele comutatoare, cum ar fi comutatorul stânga cu 5 direcții, necesită puțină obișnuință pentru a evita apăsarea unei direcții diferite față de cea intenționată. Există recenzii care spun că trăgaciul este prea dur sau că nu poți simți când face "clic". Personal, cred că trăgaciul este foarte bun. Este un trăgaci cu 2 trepte. Un clic ușor la început, iar când ajungi la capăt, simți un "perete" pe care îl poți apăsa mai departe și simți activarea celei de-a doua trepte. Este proiectat pentru a stabiliza A-10 pe țintă cu primul clic și a trage arma cu al doilea, și funcționează perfect. Singura mea critică este că nu simți prima treaptă a trăgaciului la fel de mult pe cât o auzi. Dacă aveți căști, vă veți obișnui mai mult cu el ca memorie musculară, dar nu este o problemă mare, deoarece este aproape activat la începutul trăgaciului. Joystick-ul este, de asemenea, compatibil cu bazele Virpil și VKB.
Baza joystick-ului:
Avem o bază robustă cu un exterior din metal, 4 găuri pe placă pentru montare, dar și alte 4 pe bază în sine, și este compatibilă cu orice suport care susține joystick-ul TM Warthog sau are un adaptor. Nu se mișcă pe birou, cu excepția unor scuturări violente atunci când gimbalul lovește "stopul". Asigurați-vă că aveți un birou destul de solid, și dacă aveți un suport de birou pentru un monitor, acesta poate juca un rol semnificativ în instabilitate. Am maneta pe cutia ei, în poziție verticală, iar joystick-ul pe birou sau între picioare, sprijinit pe placa metalică a bazei (ceea ce îl face mult mai controlabil și confortabil). Ce pot face? Cheltuirea aproape aceleiași sume pentru un suport de birou/scaun este nebunie. Poate fi necesar și un prelungitor/hub USB deoarece cablul său nu este unul dintre cele mai lungi. Mai ales cu maneta pe partea stângă și PC-ul în partea dreaptă jos.
Aici încep puțin problemele.
Baza din cutie are un arc foarte rigid și, mai important, recentrarea este foarte vizibilă. Este ca și cum ai avea o detentă circulară în centru pe care o simți de fiecare dată când faci un mișcare care o depășește. Distruge precizia de care ai nevoie pentru a face lucruri precum aterizarea și fixarea țintei. Uită-te la realimentarea aeriană.
Am deschis baza și am îndepărtat arcul principal, apoi am pus cele 4 arcuri mici deasupra, așa cum este arătat în acest ghid: https://www.youtube.com/watch?v=aBMBR8M0z2E și este de 10 ori mai bun. Nu este perfect în niciun caz, dar nu-mi pot imagina pe cineva folosind arcușul implicit fără o extensie.
Maneta de accelerație:
Cred că maneta de accelerație este una dintre cele mai bune de pe piață.
Are 2 manete pentru aeronave cu 2 motoare și poate fi asignată pentru altceva în cazul aeronavelor cu un singur motor, precum maneta de deschidere a duzei la Harrier.
Divizată cu un comutator magnetic care funcționează perfect. Nu am observat probleme de echilibru între cele două manete.
Există o poziție de repaus și o poziție de oprire pentru fiecare manetă și poate fi asignată în joc ca 2 chei de comutare pentru fiecare manetă, fiind cea mai captivantă experiență de utilizare în DCS.
De asemenea, dacă îndepărtați capacul protector dintre manete cu cheia Allen inclusă în pachet, puteți activa poziția de oprire pentru postcombustie prin îndepărtarea și reintroducerea în sens invers. Personal, nu o folosesc. Aș prefera să fie o poziție de apăsare în loc de ridicare, dar există modalități, cu imprimare 3D sau chiar cu șlefuire, dacă nu vă deranjează să o distrugeți.
Are control al frecării, dar chiar și la cea mai mică setare, este puțin rigid pentru mișcări precise. În principal, cred că este pentru că maneta de accelerație din stânga este puțin mai rigidă decât cea din dreapta, cel puțin în unitatea mea. Doar cea din dreapta este în regulă, puteți face ajustări rapide înainte și înapoi fără ca ea să "se blocheze". Dar ambele împreună nu sunt ideale.
În ceea ce privește butoanele, oferă majoritatea dintre ele, deși mi-ar plăcea câteva caracteristici suplimentare, precum o roată lângă degetul mare. Știu, este o simulare și toate acestea, dar o cumperi pentru a juca jocuri și realismul nu este acolo.
Comutatoarele de pe bază sunt comutatoare fizice, cu 2 și 3 poziții, dar adevărul este că nu există un comutator cu 3 poziții pe acest HOTAS. Este fie o poziție, fie două poziții. Nici măcar pentru flapsuri, Thrustmaster?! Nu are o poziție de pornire-oprire ca două chei separate, "poziția de oprire" nu este un buton care poate fi asignat în joc decât dacă are un script ca în DCS, sau dacă jucați cu software-ul Thrustmaster T.A.R.G.E.T. Care este GROAZNIC.
Thrustmaster T.A.R.G.E.T.:
Nu am văzut un software mai prost pentru un produs premium. Trebuie să mergeți pe site-ul Thrustmaster și, după ce căutați prin toate filele, veți găsi linkul pentru a descărca software-ul: https://support.thrustmaster.com/en/product/hotaswarthogflightstick-en/
Trebuie să descărcați și driverul dacă doriți o funcționalitate semnificativă după descărcarea acestuia, fără a primi erori în profiluri.
Creați un profil, apoi trebuie să faceți clic pe "Run" și să așteptați 10-30 de secunde pentru a se executa, ca și cum am fi în anul 2000 și nu am avea lucruri precum Razer Synapse, pe care trebuie să-l apăr din cauza acestui nonsens.
Și apoi poate strica întregul computer pentru că ați atribuit butoane de tastatură HOTAS-ului și acesta nu va răspunde nici măcar la alt+ctrl+delete.
Nu cred că voi mai avea de-a face vreodată cu acest software.
În final, este un sistem foarte bun, dar are unele defecte semnificative care pot fi rezolvate fie cu puțin DIY, fie cu bani suplimentari. Cel mai apropiat în competiție este WinWing Orion, care este mai bun în fiecare aspect (din ceea ce pot judeca, fără a-l avea) dacă îl găsiți la reducere și în stoc. După aceea, urmează Virpil și portofelul nu poate face față.