Voi începe cu aspectele pozitive.
Ca fan al jocului Gran Turismo încă din era PlayStation 1, am fost dezamăgit și voi dezamăgi entuziaștii seriei.
Grafica se bazează pe motorul GT Sport al PS4, cu simpla adăugare a ray tracing-ului (doar în reluări, scapes și modul foto) și rulează la 60fps. Da, arată foarte bine, dar asta nu este suficient.
Sunetul este același ca în GT Sport pentru cei care nu au căștile Pulse 3D de la Sony. Dar chiar și așa, diferența nu este atât de mare. Oricine a experimentat sunetul 3D de înaltă calitate înțelege.
Manevrabilitatea nu a suferit schimbări drastice. Schimbarea a fost făcută datorită controller-ului, lucru pe care îl poți observa în DS4 unde practic nu vezi o diferență.
Modul în care sunt gestionate penalitățile în cursele online nu s-a schimbat. Are același sistem defect ca în GT Sport.
Este acelasi Gran Turismo, fie că este mai bine sau mai rău.
Cu alte cuvinte, diferențele dintre GT Sport și GT 7 sunt pur și simplu superficiale pe PS4 și pur și simplu de așteptat pe PS5.
În afara acestor aspecte, dacă îți prețuiești banii, informează-te despre ceea ce poți aștepta ca experiență.
CELE DE MAI JOS SE APLICĂ LA DATA LANSĂRII
În cele din urmă, s-au întors la stilul vechi cu misiuni pentru a avansa în joc în loc să joci modurile de joc doar pentru a obține credite pentru a cumpăra mașini. Aici întâmpinăm una dintre principalele obstacole ale jocului. Sony, în încercarea sa de a stoarce fiecare bănuț, pentru că nu pot descrie altfel, a forțat dezvoltatorii jocului, pe care tocmai i-ai plătit 70€ sau 80€ pentru a cumpăra jocul, să includă microtranzacții. Aceasta înseamnă că jocul este conceput să te forțeze să cheltui bani reali pentru a cumpăra credite în joc pentru a putea cumpăra unele dintre mașinile excesiv de scumpe.
Cursa și câștigarea de bani au fost întotdeauna parte din Gran Turismo. De data aceasta, însă, jocul îți oferă credite în sume mici. Să explic. Aproape pe tot parcursul campaniei, mașina pe care trebuie să o folosești pentru a completa Meniurile de Cafea (un mod nou, asemănător unei misiuni) are un PP mai mic decât cerința minimă a evenimentului. Deci trebuie să o tunezi, ceea ce costă între 100.000cr și 200.000+cr. Trebuie să cheltui această sumă pentru fiecare mașină pentru care vrei să ai opțiunea de a o modifica. Ca și cum asta nu ar fi suficient, trebuie să cheltui bani pentru aproape orice (piese de caroserie, uleiuri, lumini, vopsea, etc.). Cupoanele pe care le câștigi după atingerea anumitor etape sau Meniuri de Cafea îți oferă o mică ușurare, care în 90% din cazuri este de 5.000cr până la 10.000cr. Ele oferă și alte recompense, dar mult noroc să câștigi ceva semnificativ. Până la GT Sport, toate mașinile erau achiziționate din Brand Central. În GT 7, au eliminat mașinile clasice/colecționabile și le-au plasat în clădirea Legend Cars, unde au prețuri bazate pe estimări reale de evaluare. Acest lucru ar fi corect dacă ai putea vinde mașinile de care ai duplicat sau pur și simplu nu le vrei, la fel ca în realitate. Dar realitatea se aplică doar când vine vorba de costul mașinilor. Este clar că jocul a fost conceput pentru a pune tot conținutul pe care l-ai dori în spatele unui paywall, adică să plătești pentru a avea acces, în caz contrar, să faci grind în joc pentru a economisi suficienți bani pentru a-ți cumpăra mașina dorită. Cu multe modele care costă de la 2.000.000+cr până la 20.000.000+cr (200€ dacă cumperi credite), îți va lua o perioadă extrem de lungă să le colecționezi. În caz contrar, cumpără credite cu bani reali. Pur și simplu inacceptabil.
UPDATE 25/03/2022
Urmând protestelor generale ale jucătorilor, Polyphony Digital, meritându-și laudele, schimbă economia jocului printr-o actualizare care va fi lansată la începutul lunii aprilie.
- Creșterea recompenselor în a doua jumătate a Circuitelor Mondiale cu o medie de 100%.
- Adăugarea de recompense de valoare ridicată pentru finalizarea Experienței de Circuit cu toate premiile de aur/argint.
- Creșterea recompenselor în cursele online.
- Vor fi adăugate opt evenimente noi de curse de rezistență de o oră în Misiuni. Acestea vor avea, de asemenea, setări de recompense mai mari.
- Creșterea sumei maxime din portofelele jucătorilor de la 20 de milioane de Cr. la 100 de milioane de Cr.
- Creșterea cantității de mașini folosite și Legend oferite în orice moment.
- În plus față de aceasta, vor fi adăugate mai multe evenimente de Circuit Mondial, curse de rezistență complete, inclusiv curse de 24 de ore, încercări online de timp cu plăți corespunzătoare și, cel mai important, jucătorii vor putea vinde mașini din garajele lor virtuale pentru credite.
------|------
Un alt element inacceptabil al jocului este caracteristica mereu online. Dacă conexiunea ta cade, nu poți juca jocul pe care l-ai plătit. Nici măcar părțile single-player.
Inteligența Artificială sau A.I. În cuvintele și prezentările lor, au prezentat A.I.-ul jocului ca ceva revoluționar. Din experiența mea până acum, trebuie să spun că adversarii au o obsesie să se țină de traseul lor, ignorând dacă le-ai luat interiorul sau nu. Vin și se ciocnesc de tine pentru că trebuie să urmeze traseul lor prestabilit. La început, am crezut că este doar o greșeală a A.I.-ului pentru a-l face mai realist. Când am început să-l testez, am văzut că se întâmplă de multe ori și de multe ori ignoră dacă ești lângă ei sau nu.
Meniurile de cafea, Misiunile și manipularea generală. Faptul că o producție atât de scumpă nu folosește dublaje pentru dedicațiile mașinilor după misiuni sau pentru instrucțiunile date în licențe și curse este pur și simplu învechit în 2022.
Online. Partea multiplayer a jocului are multe probleme de conectivitate. De multe ori nu se conectează deloc sau aruncă erori, și chiar dacă te conectezi, nu înseamnă că vei avea cea mai bună experiență, chiar dacă conexiunea ta are o latenta bună.
În ceea ce privește manipularea meniului, au reușit să o facă mai proastă decât în GT Sports. Nu ai acces ușor la garajul tău. Dacă intri într-un meniu și trebuie să schimbi ceva, o mașină sau o piesă, trebuie să apeși butonul de 3-4 ori pentru a reveni la harta principală sau să mergi în meniul din stânga sus și să revii de acolo la harta principală. S-ar fi putut face cu o simplă apăsare lungă a butonului pentru a ieși de acolo. În curse, nu mai există o modalitate de a vedea PP-ul adversarilor înainte de cursă. De asemenea, nu poți vedea vremea. De multe ori, pe ecranul inițial ploua, ce ar putea fi mai logic decât să pui anvelope umede pentru o pistă umedă, dar când ai intrat în cursă, era doar înnorat sau invers. În general, navigația prost proiectată în meniurile jocului și alegeri ciudate pentru un simulator.
În ansamblu, jocul este dezamăgitor. Ar fi putut fi mai corect față de fanii săi, în special în aniversarea sa de 25 de ani. Multe cuvinte și promisiuni în videoclipuri pentru schimbări care nu sunt implementate în joc. Multe lipsuri, aceleași vehicule ca în GT Sports cu câteva adăugiri. Lucruri care erau funcționale în GT Sports au dispărut și suntem lăsați cu o navigare slabă în meniuri. În cele din urmă, mereu online (în alte cuvinte DRM) este pur și simplu inacceptabil, mai ales pentru părțile single player, pe o platformă care nu se confruntă cu pirateria. După actualizarea din aprilie, designul inacceptabil al jocului care încuraja jucătorii să cheltuiască bani reali se va schimba și va deveni mai generos cu creditele pe care le oferă. Un semn bun pentru viitorul jocului. Dacă ești pe PS5 și poți digera cele de mai sus, te vei distra de minune, deoarece jocul este o încântare vizuală, altfel așteaptă reducerile.
Cu schimbările care vor veni odată cu actualizarea din aprilie, devine mai atractiv ca achiziție pe PS4. Cu toate acestea, aș recomanda să-l cauți la reducere sau folosit și să continui să joci GT Sports.
Dacă vor exista alte schimbări semnificative, voi actualiza recenzia.