Ταυτότητα φύλου και σεξουαλικότητα
Cărți științifice

Ταυτότητα φύλου και σεξουαλικότητα Codul: 23413951

Deconstrucția homosexualității ca o categorie analitică stabilă nu s-a manifestat în Grecia cu nicio formare și, în consecință, datorită faptului că studiile de gen sunt o includere foarte recentă în...

Vezi descrierea completă

Deconstrucția homosexualității ca o categorie analitică stabilă nu s-a manifestat în Grecia cu nicio formare și, în consecință, datorită faptului că studiile de gen sunt o includere foarte recentă în universitățile grecești. În deceniile recente, problema identității de gen și a sexualității a fost subiectul cercetărilor în mai multe domenii științifice, cum...

Vezi descrierea completă
82,14Lei
Livrarelun, 05 aug - mie, 07 aug
+11,99 Leicostul de livrare - trimis din Grecia

de la 82,14 Lei

Descriere

Deconstrucția homosexualității ca o categorie analitică stabilă nu s-a manifestat în Grecia cu nicio formare și, în consecință, datorită faptului că studiile de gen sunt o includere foarte recentă în universitățile grecești. În deceniile recente, problema identității de gen și a sexualității a fost subiectul cercetărilor în mai multe domenii științifice, cum ar fi antropologia, sociologia, științele politice, psihologia, sociobiologia, psihanaliza și pedagogia. Sexualitatea ca instrument analitic legitim a început doar recent să-și revendice existența în etnografia greacă și în cercetarea cu problematica queer. Pe baza acestor date, în Grecia s-a născut gândul și nevoia de a colecta articole despre subiectul identității de gen și al sexualității.
Acest volum colectiv interdisciplinar include texte ale unor academicieni distinși, oameni de știință specializați și cercetători care contribuie la apariția și descrierea studiilor și cercetărilor contemporane privind identitatea de gen și sexualitatea atât în Grecia, cât și în Cipru. Articolele sunt prezentate în ordine alfabetică, respectând stilul de citare și stilul de scriere al fiecărui autor. Prin aplicarea unei perspective de gen în studiul problemelor contemporane, acestea examinează recunoașterea legală a identității de gen, drepturile omului, pedagogia queer, violența școlară și parentingul în cuplurile de același sex. Abordarea interdisciplinară (sociologie, psihologie, pedagogie și psihiatrie) în acest volum colectiv evidențiază problemele identității de gen și sexualității, precum și necesitatea acestei abordări interdisciplinare.

Marina Galanou încearcă o evaluare critică a legislației privind recunoașterea legală a identității de gen, evidențiind limitările, deficiențele și problemele care au apărut în urma implementării sale în cei doi sau mai mulți ani de când este în vigoare.
Eleni Daraki explorează construcția masculinității hegemonice și a hiper-masculinității în școala primară, în mod specific în cadrul educației fizice și a sporturilor școlare, demonstrând totodată punerea sub semnul întrebării a hetero-normalităților cristalizate ca formă de rezistență din partea elevilor.
Thanasis Theofilopoulos își propune să evidențieze atitudinea partidelor și organizațiilor de dreapta față de persoanele LGBTQ+, care este adesea deschis ostilă. Atitudinile și percepțiile acestor partide față de persoanele LGBTQ+ sunt dezvăluite prin pozițiile lor referitoare la probleme precum familia, îmbătrânirea demografică și poziția și drepturile femeilor.
Christina Ioannou își concentrează studiul asupra bullying-ului școlar împotriva copiilor caracterizați de diversitate în ceea ce privește orientarea sexuală, identitatea, expresia și/sau caracteristicile de gen, care sunt mai susceptibili să fie victime ale bullying-ului, precum și impactul acestuia asupra sănătății fizice și mentale și asupra performanței lor educaționale și profesionale viitoare.
Leo Kalovyrnas examinează conceptul de "orientare sexuală", din ce este alcătuit, cum este creat și cum este calculat. La ce vârstă se cristalizează și se schimbă în timp sau este stabil? Este o categorie fizică sau culturală? Câte orientări există? De ce joacă un rol mai important în viața persoanelor non-heterosexuale în comparație cu persoanele heterosexuale?
Athena Karatza explorează încarnarea dominanței masculine prin studierea cazului Next Top Model și observă reproducerea percepției conform căreia femeile sunt obiecte estetice, produse ale unei percepții centrate pe bărbat.


Chloe Kolyri și Ioannis Rigas prezintă abordări psihanalitice de bază care vor permite dezvoltarea unei hărți schizoanalitice a genului și cuplurilor sexuale. Această hartă duce la prezentarea unor propuneri științifice referitoare la o pedagogie queer și psihanaliză.
Yvonne Kosma studiază reprezentarea corpului feminin în trilogia extrem de populară a lui Stephanie Meyer, Twilight (2005-2008). Se concentrează pe dorința heterosexuală, deoarece această narativă lasă puțin spațiu pentru identificări alternative, non-heteronormative. Corpul lui Bella, protagonistul seriei, nu este doar un text cultural care înregistrează relațiile de putere dominante, ci și un loc direct de control patriarhal.
Stalo Lesta, pe baza rezultatelor și materialelor educaționale pregătite în cadrul Programului European HOMBAT, prezintă percepții profund înrădăcinate heteronormative în "normele" feminității și masculinității care duc adesea la atitudini de homofobie, rasism și hărțuire față de copiii cu identități de gen diverse.
Fotini Milioni și Martha Lebesi studiază domeniul tratamentului corecțional al femeilor și îngrijirii post-corecționale, politicile care, până în prezent, au răspuns majorității masculine mari, care au determinat termenii și condițiile acestui spațiu.
Andromache Bouna și Eustratios Papanis prezintă rezultatele unui studiu asupra procesului de dezvăluire a identității și experiențelor școlare ale adulților care se autoidentifică ca LGBTQ+ în ceea ce privește violența școlară pe care au experimentat-o din cauza identității lor sexuale.
Fotis Politis explorează realizările a șaisprezece elevi romi în contextul unei școli primare urbane din sudul Greciei. Având în vedere localitatea și parțialitatea cercetării, masculinitățile hegemonice realizate în contextul școlar sunt interpretate ca rezultat al atitudinilor anti-școală și anti-autoritare ale acestor elevi față de educație și ethosul școlar, pe care ei cred că încearcă să-i emasculizeze și, prin urmare, să le pună la îndoială masculinitatea.
Marina Sunoglou se referă la parentalitate ca un drept uman și prezintă legislația și jurisprudența existente la nivel internațional, european și național, precum și în Grecia.
Eva Spinou analizează modul în care stereotipurile negative și prejudecățile legate de orientarea sexuală și identitatea de gen afectează dinamica familiei și impactul pe care îl au asupra copiilor LGBTQ+.

În cele din urmă, Elena-Olga Christidis și Nancy Papathanasiou prezintă primele rezultate ale Primei Anchete Naționale privind Percepțiile, Atitudinile și Practicile Specialiștilor în Sănătatea Mintală în furnizarea de servicii pentru persoanele LGBTQ+.

Redactorii sunt încântați să prezinte atât de multe studii contemporane care se disting prin contribuții teoretice și de cercetare mature din partea profesorilor, precum și studii originale din partea noilor cercetători. Dorim să le mulțumim tuturor autorilor pentru colaborarea lor valoroasă.

Redactorii:
Andromachi Bouna, doctor în sociologie și
Eustratios Papanis, profesor asistent la Universitatea din Egeea

Specificații

Tip
Antropologie - Etnologie
Limba
Greacă
Formular
Copertă moale
Număr de pagini
250
Data de publicare
2020
Dimensiuni
24x17 cm

Informații importante

Specificatiile sunt colectate de pe site-urile oficiale ale producatorilor. Va rugam sa verificati specificatiile inainte de a finaliza achizitia. Daca observati vreo problema, puteti raportează aici.

Vezi toate categoriile
Vezi toate categoriile
Vezi toate categoriile
Vezi toate categoriile
Vezi toate categoriile
Vezi toate categoriile
Vezi toate categoriile