Lama de ras și istoria sa!

Lama de ras și istoria sa!

Să vedem o invenție care, dacă vrei să o folosești, o folosești, dacă nu vrei, nu o folosești - pentru că părul tău este al tău, poți face ce vrei cu el!

Cea mai veche lamă găsită vreodată, care a fost folosită ca un brici, datează din anul 18.000 î.Hr.!

În general, obiectele ascuțite folosite ca briciuri au fost utilizate de mii de ani! Deși nu arătau ca briciurile de astăzi, nu erau foarte diferite în ceea ce privește utilizarea!

În timpurile preistorice, bărbații foloseau pietre ascuțite, cochilii ascuțite și chiar dinți de rechin pentru a se bărbi!

Primul brici cu un mâner decorat (ca cele folosite în saloanele de bărbierit) a fost fabricat în jurul secolului al XVIII-lea până în secolul al XIX-lea în Sheffield, Anglia (aceeași oraș de unde provin trupe precum Arctic Monkeys, Pulp și mulți alții!)

Briciurile de siguranță cu mâner reutilizabil au fost introduse pe piață în 1903 de către cunoscuta companie Gillette! Inventatorul lor, King Camp Gillette, credea că briciurile ieftine și reutilizabile vor avea mai mult succes decât briciurile scumpe care necesitau ascuțire frecventă!

Așa că, domnul Gillette a venit cu o idee! El vindea briciurile la un preț mai mic decât costul de producție, iar banii pe care îi câștiga proveneau din vânzarea pieselor de schimb!

În general, conceptul de bărbierit sistematic pentru bărbați a început în America în secolul al XX-lea, după Primul Război Mondial! Era obligatoriu ca soldații să nu aibă bărbii pentru ca măștile de oxigen să se potrivească corect pe fețele lor!

Când briciurile au devenit la modă, piața era sigură în ceea ce privește bărbații, deoarece aceștia aveau bărbii și ar fi dorit să facă unele schimbări în funcție de nevoile și moda vremii (puteau să-și tundă, să se bărbițească, să-și lase mustăți, etc.)

Cu toate acestea, când briciurile au apărut, femeile nu erau atât de interesate să le cumpere, deoarece oricum purtau haine care acopereau cea mai mare parte a corpului lor.

Așadar, cum ar putea industria bărbieritului să obțină profit de la ele?;

La începutul anilor 1920, au apărut multe reclame care spuneau că acum este la modă să purtăm haine care dezvăluie și că este jenant ca părul de sub brațe și de pe picioarele femeilor să fie vizibil!

Astfel, industria bărbieritului a început să facă bani și de la femei, și astfel s-a format o întreagă cultură în jurul conceptului de "păr"!

Este impresionant faptul că în 1920, când această tendință a început pentru prima dată, era un subiect de discuție dacă o femeie își rade picioarele, în timp ce acum este un subiect de discuție invers!

Această fază a bărbieritului femeilor peste tot s-a înrădăcinat în mintea noastră ca ceva "normal", în timp ce acum 100 de ani (ceea ce nu este chiar atât de mult timp în urmă) era ceva complet nou!

Vezi toate categoriile
Vezi toate categoriile
Vezi toate categoriile
Vezi toate categoriile
Vezi toate categoriile
Vezi toate categoriile
Vezi toate categoriile